Hulurkan Sumbangan

Sunday, October 4, 2009

Kenapa Kerosakkan Tandas Masjid D.O Besut Dibiarkan?

Kenapa Kerosakkan Tandas Masjid D.O Besut Dibiarkan?


PAGI tadi penulis dalam perjalanan daripada Besut ke Kota Bharu. Di dalam perjalanan tersebut penulis singgah di Masjid D.O Besut di berdekatan dengan Pantai Peranginan Air Tawar untuk membuang air kecil alangkah terkejutnya penulis mendapati tandas di masjid tersebut rosak teruk dan langsung tidak dipedulikan kerosakkanya di mana hampir kesemua pintu tandas tercabut.

Keadaan di dalam tandas begitu kotor sekali seolah-olah tidak terjaga. Memang menjijikan, bagaimana kalau ada orang luar menyinggahi masjid ini, apakah tanggapan mereka kepada pengurusan masjid dan juga Kerajaan Negeri Terengganu lebih-lebih lagi ini adalah masjid Pegawai Daerah (penulis tak tahulah pulak kenapa ia dipanggil Masjid D.O) adakah ia digelarkana ataupun sememangnya ia Masjid Pegawai Daerah.

Rumah Pegawai Daerah terletak tak jauh daripada Masjid ini. Penulis heran juga kenapa kerosakkan tandas Masjid ini tidak dipedulikan, adakah kerana Ahmad Said sekadar jadi Menteri Besar yang makan gaji buta, ataupun ADUN kawasan ini yang makan gaji buta, tak pun JKKK Kawasan ini tidak menjalankan tugasnya dengan baik.

Apa yang penulis dapat pastikan kerosakkan di tandas Masjid ini lebih kepada kerosakkan berpunca daripada perbuatan Vandalisme. Namun, ia tidak sepatutnya dijadikan alasan untuk tidak memperbaiki kerosakkan yang di alami tandas di Masjid ini, lebih-lebih lagi lokasi Masjid ini berdekatan dengan tempat tumpuan pelancong. Ia sudah tentu akan menjejaskan kedatangan pelancong.

Kerosakkan yang di alami oleh Tandas Masjid ini perlu diperbaiki dengan kadar segera, sebelum makin ramai yang melihat tandas yang rosak dan menjijikan ini. Kerajaan Negeri hendaklah bertindak segera, jangan pandang remeh dengan kerosakkan tandas masjid ini, demi rakyat perbaikilah segera tandas masjid ini.
Reblog this post [with Zemanta]

1 comment:

Abi said...

pakat buto belako