Hulurkan Sumbangan

Sunday, January 31, 2010

Merakyatkan Pentadbiran dan Pembangunan?


Merakyatkan Pentadbiran dan Pembangunan?

HARI ini penulis ingin membincangkan berkenaan slogan Kerajaan Negeri Terengganu yang baru iaitu "Merakyatkan Pentadbiran dan Pembangunan". Slogan ini tampak menarik, tapi tak ada gunanya kalau slogan tu menarik tapi slogan hanyalah slogan semata-mata langsung tak berguna. Kalau slogan hanya sekadar slogan itu maknanya kerja orang bodoh.

Bercakap berkenaan 'orang bodoh' teringat penulis kepada jurukomen yang tidak profesional yang mengunakan bahasa yang berbaur emosional, kenapa kita mesti emosional kalau nak berbahas, teringat penulis pada masa kanak-kanak apabila kita berbeza pendapat keluarlah kenyataan atau perkataan emosional kalau kita tak bersetuju. Jadi maknanya jurukomen itu pemikiranya adalah setaraf dengan budak-budak.

Jadi adalah lebih elok kita tidak mempedulikan jurukomen yang berperangai seperti budak-budak itu. Biarlah dia terus bermain dengan budak-budak dan terus menjadi anjing kurap Ahmad Said.

Berbalik kita kepada artikel kita tadi, di mana Kerajaan Negeri Terengganu sekarang sudah menggunakan slogan "Merakyatkan Pentadbiran dan Pembangunan". Penulis tidak nampak pun slogan ini berfungsi, sebagai contoh rakyat menuntut Ahmad Said meletak jawatan sebagai MB tetapi Ahmad Said tetap bermegah dan terus jadi MB, tidakkah ini dikira Kerajaan Negeri Terengganu sekarang tidak mempedulikan rakyat.

Selain itu kalau kita kata 'merakyatkan pembangunan' tiada pun satu pembangunan yang dirakyatkan kita dapat lihat. Adakah slogan ini hanyalah omongan kosong, digunakan oleh tukang-tukang kipas Ahmad Said dan diterajui oleh Pemimpin Pemusnah yang kini bergelar Speaker DUN.

Apa yang kita dapat lihat, Kemaman yang banyak dibangunkan sehingga ibu negeri Terengganu yakni Kuala Terengganu lebih mundur berbanding Kemaman. Mungkin inilah yang dikatakan 'merakyatkan pembangunan' oleh Ahmad Said.

Cukuplah Ahmad Said, berhentilah jadi MB, undurlah jadi MB kerana anda sememangnya tak layak, anda hanya layak menjadi tukang sapu tak pun tukang buat budu sahaja. Mungkin pencacai najis juga sesuai untuk Ahmad Said.

Walaupun penulis tahu Ahmad Said orang yang 'Gedebe' bertaraf samseng tetapi sedikitpun penulis tidak takut Ahmad Said kerana berani kerana benar. Selagi Ahmad Said menjadi MB jangan harap penulis nak sokong Barisan Nasional di Terengganu.

Berikan undi anda pada PAS untuk DUN pada pilihan raya umum akan datang, dalam masa yang sama berikan undi anda kepada BN untuk Parlimen pada pilihan raya umum akan datang. Ahmad Said perlu diajar kerana beliau kurang ajar.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments: