Hulurkan Sumbangan

Tuesday, July 7, 2009

Ahmad Said Terus Melakukan Kezaliman di Terengganu...


Pekan Budaya Hulu Terengganu yang dijadualkan berlangsung pada 9-15 Julai 2009 kelak dipercayai akan menutup 'rezeki' rakyat Terengganu yang berniaga di Pasar Tani dan Pasar Sari di situ dihalang untuk berniaga pada tarikh tersebut sekaligus menyaksikan episod terbaru pemerintahan kuku besi Ahmad Said.

Rakyat di Kuala Berang 'ditindas' oleh Ahmad Said mungkin kerana 'peniaga-peniaga Pekan Budaya Hulu Terengganu adalah di kalangan 'orang-orangya' jadi bagi memastikan perniagaan 'kroninya' tidak terjejas Ahmad Said telah mempergunakan Pejabat Daerah Hulu Terengganu untuk memastikan 'perniagaan kroninya' tidak terjejas.

Mungkin juga kutipan sewa untuk Pekan Budaya lebih tinggi daripada Pasar Tani ataupun Pasar Sari menyebabkan Ahmad Said menghentikan aktiviti perniagaan Pasar Tani dan Pasar sari untuk memberi laluan kepada Pekan Budaya kerana hasilnya lebih banyak kerana Ahmad Said sentiasa fikir fasal duit, sampai nak sembahyang pun masih fikir pasal duit.

Kezaliman terbaru yang dilakukan oleh Ahmad Said ini telah membuat rakyat merana, peniaga-peniaga Pasar Tani dan Pasar Sari di Hulu Terengganu 'ditindas' oleh Ahmad Said dan kelihatan seolah-olah Ahmad Said menabur pasir ke dalam periuk nasi mereka.

Peniaga-peniaga di sana memberi amaran kepada Ahmad Said, sekiranya mereka dihalang untuk berniaga di tempat yang mereka selalu berniaga sebelum ini mereka akan pastikan Barisan Nasional kalah di Terengganu pada Pilihan Raya Yang Akan Datang. Bagi mereka tengok muka Ahmad Said pun rasa nak bagi penyepak kat dia kerana marah dengan tindakan Ahmad Said itu.

Mereka juga mendesak Ahmad Said meletak jawatan kerana gagal berlaku adil sebagai Menteri Besar dan langsung tidak layak menjadi menteri besar, Ahmad Said hanya layak jadi pencacai najis di Tapak Kumbahan sahaja kata mereka lagi sambil menyifatkan Kerajaan Negeri Pimpinan Ahmad Said kejam dan zalim dan lebih zalim daripada Firaun dan Yahudi.
Reblog this post [with Zemanta]

1 comment:

Insan said...

jangan fitnah YAB Dago' Ahmad Said. Sesungguhnya rekod menunjukkan projek-projek yang diperolehi Jusoh Enterprise Sdn Bhd daripada bajet Dana Khas mencecah RM124 juta. Apa komen penulis mengenai itu? Jusoh Enterprise Sdn Bhd memang diketahui umum siapa punya.