Hulurkan Sumbangan

Sunday, December 27, 2009

Besut Cermelang Pendidikan


BESUT cermelang pendidikan mungkin itulah yang dapat kita tafsirkan kepada salah sebuah daerah yang bernaung di dalam negeri Terengganu ini atau lebih tepat sekarang ini bernaung di bawah Kerajaan Ahmad Said. Walaupun dianaktirikan oleh Ahmad Said, namun Besut tidak putus-putus mencatatkan kejayaan demi kejayaan di dalam sektor pendidikan.

Keputusan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) berjaya meletakkan Besut sebagai Juara peringkat kebangsaan. Itu kejayaan boleh dibanggakan, ini adalah kerana usaha-usaha yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin di dalam daerah Besut yang berusaha dengan bersungguh-sungguh terutamanya Datuk Seri Idris Jusoh walaupun kini dia hanyalah pemimpin biasa bukan Menteri Besar.

Beberapa hari yang lalu keputusan Penilaiaan Menengah Rendah (PMR) telah dikeluarkan. Pencapaaian PMR terbaik bagi kategori Sekolah Agama telah diberikan kepada Sekolah Menengah Imtiaz Besut.

Bagi yang kurang mengetahui Sekolah Menengah Imtiaz sebenarnya diilhamkan oleh bekas Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Idris Jusoh di dalam usahanya melahirkan generasi Ulul Albab. Pencapaian Sekolah Menengah Imtiaz Besut itu memang boleh dibanggakan.

Marilah bersama-sama berusaha untuk menjadikan Besut sentiasa cermelang dalam pendidikan walaupun daerah kita ini di anak tirikan, tetapi dengan melahirkan pemimpin-pemimpin masa depan berkualiti tinggi sudah tentu satu masa nanti kita akan dapat membalas kekejaman yang dilakukan oleh Ahmad Said.

Penulis juga ingin berterima kasih kepada salah seorang pembaca BesutLonih.com yang telah mengingatkan penulis berkenaaan hal ini. Beliau ialah saudara are-faya faya, sebagai tanda terima kasih izinkan penulis menyiarkan semula komenya sepertimana di bawah:

Assalamualaikum,just mahu inform,BESUT menang lagi kategori PMR terbaik di terengganu...memang hebat BESUT lo nih..memang btullah BESUT bumi ULUL-ALBAB seperti mana yang di ilhamkan oleh IDRIS JUSOH...habislah mu ahmad said..mu bagi e-book percuma,budak2 tengok cerita bukan2 di internet..tanggung doso mu.......

Biarlah,janji BESUT terus MAJU...

SEkolah IMTIAZ yang diilhamkan IDRIS JUSOH paling cemerlang di terengganu dan MALAYSIA..ramai dapat 9A termasuk bahasa ARAB...dan SEKOLAH AGAMA tERBAIk MALAYSIA untuk PMR 2009!!

Sekolah Menengah Agama Terbaik(PMR 2009) :

1. SM Imtiaz, Besut
2. SM Imtiaz, Kuala Berang
3. Sekolah Agama Menengah Bestari Subang Jaya
4. Sekolah Menengah Agama Persekutuan Kajang
5. Sekolah Menengah Agama Persekutuan Labu


saya harap tuan punye BLOG jangan lupe POST pasal benda ini yerk...x pe,kite ditindas melalui POLITIK kotor ahmad SAID,tapi PELAJARAN tidak boleh DITINDAS!!...ALLAHUAKBAR


Penulis percaya semakin rakyat-rakyat Terengganu akan hilang kepercayaan terhadap Ahmad Said salah satunya ialah Saudara are-faya faya. Tak mengapa walau kita dihina dan ditindas pastikan kita tetap berusaha untuk menjatuhkan Kerajaan Ahmad Said.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments: