Hulurkan Sumbangan

Wednesday, December 2, 2009

Dr. Yusof Nor Tolonglah Kembali Berkhidmat...



Dr. Yusof Nor Tolonglah Kembali Berkhidmat..

Beberapa rakyat Besut terutamanya yang tinggal di sekitar Dewan Undangan Negeri Kampong Raja (Sekarang DUN Kota Putra) meminta supaya bekas adun itu kembali menjadi ADUN di kawasan yang sama setelah Dr. Yusof yang sudah lama tidak bergiat aktif dalam arena politik tanah air.

Untuk rekod Dr. Yusof Noor sekarang bertugas sebagai Pengerusi Felda. BesutLonih difahamkan bahawa tujuan untuk membawa balik Dr. Yusof Noor ke arena politik bukan kerana ADUN yang sedia ada tidak bertugas dengan baik tetapi ia lebih kepada persediaan jangka panjang terutamanya dalam memastikan kebajikan rakyat Besut yang terabai semasa pemerintahan kuku besi Ahmad Said dapat dibela.

Tan Sri Dr. Yusof Bin Haji Mohd Noor sebelum ini telah lama berbakti kepada rakyat Besut malah juga kepada rakyat Terengganu. Namun jasa-jasa beliau seolah-olah tidak dihargai. Sebelum Pilihan Raya Umum Ke 10 1999 beliau sebenarnya mungkin akan dicalonkan menjadi Menteri Besar Terengganu menggantikan Datuk Seri Amar Diraja Wan Mohkhtar Ahmad.

Namun, peluang beliau telah 'dicantas' awal-awal oleh Wan Mokhtar dengan menukarkanya menjadi calon Ahli Parlimen dengan ini Dr. Yusof Nor tidaklah dapat menjadi pengganti kepada Wan Mokhtar dan menyaksikan jatuhnya empayar BN di Terengganu dan berundurnya manusia bernama Wan Mokhtar.

Selepas pilihan raya ke 11, menyaksikan seorang lagi rakyat Besut tapi kali ini lain sedikit kerana beliau berjaya menjadi Menteri Besar Terengganu. Beliau ialah Datuk Seri Idris Bin Jusoh dan telah beberapa kali cubaan untuk menjatuhkanya dari kerusi tersebut dan akhirnya beliau berjaya dijatuhkan oleh seorang bekas gangster kampung iaitu Datuk Ahmad Said. Siapa sangka dari gangster menjadi Menteri Besar.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments: