Hulurkan Sumbangan

Tuesday, May 19, 2009

Ahmad Said Perlu Terima Kenyataan !

kubur_maqamImage by bingregory via Flickr


Menteri Besar Terengganu Datuk Ahmad Said perlu menerima kenyataan bahawa kepimpinan beliau telah ditolak oleh rakyat Terengganu. Sepatutnya beliau dengan rendah diri dan penuh hormat meletakkan jawatan beliau sebagai Menteri Besar Terengganu kerana beliau memang sudah tidak diperlukan oleh rakyat Terengganu.

MB Terengganu itu perlulah berfikir secara rasional untuk apa lagi beliau terus menjadi MB Terengganu sedangkan rakyat Terengganu sudah menolak kepimpinan beliau untuk terus menjadi MB Terengganu, tambahan pula beliau pernah berjanji beliau akan redha sekiranya ditakdirkan beliau tidak lama menjadi MB, tetapi sekarang lain pula jadinya. Adakah cakap beliau hari itu sekadar bertanam tebu di pinggir bibir.

Ahmad Said tidak perlu menunggu dengan lebih lama lagi, segeralah meletakkan jawatan sebagai MB Terengganu dan jadilah ADUN biasa sepertimana dulu, jangan tunggu dijatuhkan baru nak letak jawatan kerana pada masa itu Ahmad Said sendiri yang akan menanggung 'malu besar'.

Ahmad Said usahlah buat konspirasi lagi untuk mengekalkan kuasa sebagai MB Terengganu kerana sememangnya anda sudah tidak dihormati sebagai MB Terengganu oleh rakyat Terengganu. Jangan nanti sampai ada yang sanggup membaling telur tembelang kepada anda. Fikirlah masak-masak.

Terimalah kenyataan anda naik dengan cepat, anda turun pun dengan cepat, percayalah pada Qada' dan Qadar Allah s.w.t, usahlah membuat sebarang ugutan untuk mengekalkan kuasa kerana anda buat apa pun rakyat Terengganu tetap menolak kepimpinan beliau. Fikirlah sedalam-dalamnya.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments: