Hulurkan Sumbangan

Wednesday, May 6, 2009

Krisis Kepimpinan Terengganu Masih Belum Reda?






Benarkah Krisis Kepimpinan yang melanda negeri Terengganu baru-baru ini masih belum reda? Penulis terpanggil mengulas isu ini yang berlarutan hingga kini. Isu ini berbangkit kembali setelah ADUN AJIL iaitu Datuk Rosol Wahid membuat pendedahan di blognya {http://drosol.blogspot.com/}. Artikel yang bertajuk "Ikrar dan akibat" itu mendedahkan segala-galanya mengenai "krisis Kepimpinan Terengganu"

Datuk Rosol mendedahkan "Kepimpinan Kerajaan Negeri Sekarang" sedang mencari "Talian Hayat" untuk meneruskan kepimpinanya, di samping mengugut ADUN yang tidak sehaluan dengan "Fail BPR (Kini SPRM)", Alhamdullilah Datuk Rosol salah seorang ADUN yang bakal "dikenakan" dengan menggunakkan tersebut berikrar tidak akan takut dengan tindakan tersebut, Sikap "Berani Kerana Benar" ternyata terselah di hati Datuk Rosol.

Berkemungkinan besar, konspirasi terancang ini bakal memusnahkan "Bahtera Perjuangan" UMNO Terengganu khasnya dan BN Terengganu amnya. Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri iaitu DS Hishamuddin Tun Hussein perlulah berbuat sesuatu agar perkara ini tidak menjadi semakin hangat menggoyahkan jentera BN Terengganu.

Kesinambungan Pemerintahan Barisan Nasional hendaklah diteruskan, rawatan segera perlu diberikan untuk membolehkan keududukan Barisan Nasional di Terengganu semakin kukuh dan utuh, tindakan drastik perlu dibuat bagi menyelamatkan keadaan "jika keadaan memerlukan kepada perubahan pucuk pimpinan negeri lakukan secepat mungkin sebelum darah bertukar menjadi nanah.

DS Hishamuddin perlu mengambil langkah radikal untuk mengembalikan semula keadaan sekarang kepada keadaan yang biasa. Kebijaksanaan DS Hishamuddin amatlah diperlukan di dalam keadaan sekarang ini demi kesinambungan pemerintahan BN Terengganu.




Reblog this post [with Zemanta]

No comments: