Hulurkan Sumbangan

Friday, May 8, 2009

Idris Jusoh Terus Bekerja Keras.....






Mantan Menteri Besar Terengganu yang kini memegang jawatan Pengerusi Majlis Amanah Rakyat (MARA) Pusat dan juga Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Jerteh (ADUN JERTEH). Walaupun beliau bukan lagi Menteri Besar Terengganu, namun ia tidak menjadikan ianya sebagai tiket untuk tidak bekerja keras.

Mantan Menteri Besar Terengganu iaitu Datuk Seri Idris Jusoh merupakan seorang pemimpin yang terkenal dengan sifat "Workaholic" itu, Beliau yang turut dikenali dengan nama "Haji deris" di kalangan rakyat Tempatan nampaknya tidak patah semangat walaupun "konspirasi" untuk menjatuhkan beliau berjaya.

Hampir setiap hari jadual DS Idris Jusoh dipenuhi dengan jadual lawatan ke rumah-rumah rakyat yang dikategorikan sebagai Miskin Tegar dan Berpendapatan rendah di rumah-rumah yang berada di bawah naungan Dewan Undangan Negeri Jerteh tersebut.

Sifat Pemimpin Berjiwa Rakyat ternyata terselah di dalam hati sanubari "Datuk Seri Idris Jusoh", beliau juga lebih mesra dipanggil "Haji Deris" oleh rakyat yang berada di Dewan Undangan Negeri Jerteh itu.

Pemimpin-pemimpin lain hendaklah mencontohi "sifat kepimpinan" ditonjolkan oleh DS Idris jusoh tersebut, tambahan pula sekarang ini ada "Key Perfomances indicator (KPI)" boleh membantu dalam meningkatkan prestasi para ADUN.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments: