Hulurkan Sumbangan

Saturday, June 28, 2008

Rakyat Besut Bantah Forum Kontrak Sosial Majlis Peguam





Besut Lonih.com ada menerima satu email daripada seorang rakyat Besut yang bernama Mohd Kamaruddin yang menyatakan bantahan terhadap Forum yang akan membincangkan "Kontrak Sosial" yang akan dianjurkan oleh Majlis Peguam tidak lama lagi.

Di dalam email yang dihantar kepada Besut Lonih.com itu, juga melontarkan pertanyaan kenapa Majlis Peguam sibuk sangat nak membincangkan isu yang melibatkan kontrak sosial ini. Kenapa perlu kita membincangkan lagi isu yang berkaitan dengan kontrak sosial ini. Sedangkan ia sudah termaktub di dalam perlembagaan dan tidak perlulah kita mempersoalkanya lagi.

Penulis email itu juga mempersoalkan kenapa Majlis Peguam tidak menumpukan tugasnya sebagai peguam daripada mencampuri urusan-urusan Politik. Sedangkan masih banyak isu-isu yang timbul di kalangan peguam yang masih belum diselesaikan tetapi sibuk pula nak selesai isu nasional, di samping itu, penulis email tersebut memberi amaran kepada Majlis Peguam agar tidak bermain ai dengan mengadakan Forum yang membincangkan 'kontrak sosial' atau yang lebih tepat lagi hak istimewa Melayu.

Pengirim email itu berkata dia dan rakyat Besut yang lain akan membantah sekeras-kerasnya penganjuran forum yang membincangkan 'kontrak sosial' tersebut, Beliau juga meminta agar Majlis Peguam perlulah berfikir di dalam membuat sesuatu.

No comments: