Hulurkan Sumbangan

Sunday, June 7, 2009

Pencari Kedamaian atau Abu Jahal?





Artikel penulis kali ini bertujuan untuk menjawab komen pelayar blog ini yang setaraf dengan budak tadika. Saudara Pencari Kedamaian telah membuat komen untuk artikel "Bencana Besar Buat BN Jika Ahmad Said terus menjadi MB".

"org bodo macam mun ni jer yg sokong derih jusoh yang corrupt. better mat said mbeng kalu nk compare dengan derih natang jahat tu.mun mmg sokong die sbb die org daerah mun.tp daerah mun tu still mundur gok.kalu aku jadi MB,lame doh aku buang daerah mun tu suh masuk dlm kelantan.org ganu tp ckp kelantan.ade ke patut tu.tp yg pasti,walaupun sek2 BN ni aku thu corrupt,tp mat said tu kire bersih skit dari derih jusoh tu.3 bilion ilang dalam masa 4thn perintah.patut la sultan x mboh die jd MB balik.MB SIAL=DERIH JUSOH"
Pencari Kedamaian a.k.a Abu Jahal
Terlebih dahulu penulis ingin mengucapkan terima kasih kepada saudara Pencari Kedamaian kerana memberi pandangan dan komen setaraf dengan budak tadika yang masih berhingus. Daripada penulisan komen saudara, saya menafsirkan sebagai anda komen terlampau mengikuti emosi atau dengan kata lain emosional dan saudara tidak sesuai menggunakan nama Pencari Kedamaian kerana sekira saudara mencari kedamaian anda tidak akan komen sebegitu rupa adalah lebih elok saudara tukar nama kepada Abu Jahal ia adalah bersesuaian dengan cara saudara komen seperti di atas dan komen saudara tidak profesional langsung.

Mengenai pertuduhan pertama Abu Jahal yang mengatakan 3 Bilion hilang dalam masa 4 tahun perintah semasa pemerintahan Idris Jusoh. Sebenarnya faktanya begini, Dana Khas Kerajaan Persekutuan bukan di bawah bidang kuasa Kerajaan Negeri pada masa itu sebaliknya ia di bawah bidang kuasa Kerajaan Persekutuan dan berada di bawah bidangkuasa Perdana Menteri pada waktu itu iaitu Tun Abdullah Ahmad Badawi yang dinasihati oleh Pembantu Khas Perdana Menteri Khairy Jamaluddin (kini Ahli Parlimen Rembau) mereka berdua ini sepatutnya dipertangungjawabkan untuk isu tersebut bukan Idris Jusoh.

Menjawab pertuduhan Abu Jahal yang kedua yang mengatakan pemimpin-pemimpin BN ni semuanya 'corrupt' dan Ahmad Said je yang tak 'corrupt'. Saudara tidak boleh mengandaikan begitu tanpa hujah-hujah dan fakta-fakta yang menyokong hujah saudara. Kenapa saudara berkarta Ahmad Said kurang 'corrupt' yang lain semuanya 'corrupt'. Siapa tahu Ahmad Said lebih 'corrupt' berbanding yang lain. Mengenai Sultan tak mbuh Idris Jusoh apa yang saya tahu daripada 'orang dalam' Istana ia bukan sebab Idris Jusoh 'corrupt' tetapi sebab yang saya tak boleh ceritakan di sini nanti orang kata saya menghina raja-raja Melayu pula.

Abu Jahal juga menuduh saya menyokong kepimpinan Idris Jusoh kerana beliau 'orang daerah saya', saya bukan menyokong kepimpinan Idris Jusoh tetapi saya cuma membandingkan Ahmad Said dengan Idris Jusoh terpulang kepada pembaca untuk menilainya.

Mengenai gelaran "MB Sial" yang diberikan oleh Abu Jahal kepada Idris Jusoh saya berpendapat tindakan beliau seolah budak-budak hingusan yang setaraf dengan budak tadika. Ia lebih menunjukkan bahawa Abu Jahal adalah seorang Gangster.

Daripada komen saudara Abu Jahal saya mengandaikan bahawa saudara adalah Penyokong PAS (sebuah parti yang memperjuangkan Islam), namun cara saudara komen tidak melambangkan saudara seorang Pejuang Islam tetapi pejuang is selam. Mungkin ini bezanya antara ahli PAS Terengganu dengan Ahli PAS Kelantan, PAS Terengganu dilihat lebih radikal.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments: