Hulurkan Sumbangan

Friday, September 26, 2008

Bersama Bersatu Hentikan Islamophobia






Islamophobia satu ungkapan yang begitu popular sejak akhir-akhir ini. Sebagai umat Islam penulis merasa bertanggungjawab untuk menghentikan Islamophobia ini. Islamophobia ini berlaku kerana salah tanggapan yang diberikan oleh kumpulan-kumpulan agama lain dan juga anti Islam.

Terlebih dahulu izinkan penulis menyelitkan satu video yang mungkin boleh mengambarkan Islam sebuah agama yang cintakan kedamaian bukan sepertimana salah tanggapan mereka-mereka yang tidak faham mengenai Islam:



Sebagai umat Islam, semuanya kena bersatu untuk memastikan Islamophobia dapat dihentikan dalam masa yang sama kita berjuang memastikan salah tanggapan mereka yang bukan Islam terhadap Islam dapat dihentikan.

Kumpulan-kumpulan tertentu sering mengaitkan Islam dengan pengganas, tetapi sebenarnya tidak lagipun kalau kita imbas kembali Sejarah penyebaran Islam yang mana Islam tidak disebarkan dengan menggunakan 'mata pedang' ianya membuktikan Islam sememangnya cintakan keamanan dan kedamaian, jangan biarkan damai ini pergi.

Tugas kita sebagai umat Islam ialah memperbetulkan salah tanggapan ini dan sekaligus sekiranya kita berjaya memperbetulkanya secara tidak langsung kita akan dapat menghentikan Islamophobia.

Tahniah Kepada Datuk Dr. Rais Yatim, Menteri Luar Malaysia yang akan turut berjuang untuk menghentikan Islamophobia ini, penulis berharap rakyat Malaysia khasnya yang beragama Islam menyokong usaha murni yang dilakukan beliau untuk mengembalikan 'imej Islam' di mata dunia. "Islam is the greatest Religion in the World".
Reblog this post [with Zemanta]

No comments: