Hulurkan Sumbangan

Saturday, September 13, 2008

Sudah Terlewat Buat Najib







Saranan Tan Sri Muhyidin Yasin agar "Peralihan Kuasa" disegerakan bagi membolehkan jawatan yang disandang oleh Presiden AAB sekarang dan diikuti pula oleh kenyataan tuan punya badan sendiri iaitu Datuk Seri Najib Tun Razak yang menyerahkan kepada ahli UMNO akar umbi untuk membuat keputusan berhubung apa yang dikatakan "Peralihan Kuasa".

Mungkin pada pandangan orang inilah masa terbaik buat Najib, namun bagi penulis segala-galanya sudah terlambat buat Najib. Tambahan pula tindakan beliau yang membuat kenyataan maaf secara terbuka berhubung isu kenyataan bekas Ketua UMNO bahagian Bukit Bendera yang secara tidak langsungnya menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan Melayu.

Tindakan permohonan maaf secara terbuka itu telah sedikit sebanyak menandakan yang beliau sudah mula mewarisi sifat kepimpinan Presiden AAB yang pada masa ini lebih mengikut telunjuk kaum lain berbanding bangsa sendiri.

Di samping itu, mungkin juga permasalahan yang menimpa sebuah universiti yang dimiliki secara tidak langsung oleh UMNO melalui YAYASAN PINTAR, yang dimana yayasan itu dipengerusi oleh Najib sendiri sedikit sebanyak memberi tempias mengenai kedudukanya.

Walaupun mungkin orang menganggap masalah yang timbul di universiti tersebut sebagai masalah remeh, namun ia bukanlah masalah remeh kerana ia membabitkan bukan sahaja kredibiliti UMNO malah kredibiliti Najib sendiri.

Penulis memohon maaf sekiranya artikel ini menyinggung mana-mana pihak tetapi penulis berpendapat ia perlu diberi perhatian dan di ambil pusing oleh mana-mana pihak terutamanya yang berada di dalam UMNO. Penulis tidak bermaksud untuk menjatuhkan sesiapa tetapi penulis merasa bertanggungjawab untuk memberi pendapat penulis dengan seikhlas mungkin.

No comments: