Hulurkan Sumbangan

Friday, September 12, 2008

Pengguna Kecewa Dengan Perkhidmatan Stesen TV Satelit Berbayar







Seorang pembaca BesutLonih.com telah menghantar satu email kepada kami. Email tersebut mengandungi rungutan dan rasa tidak puas hati beliau berkenaan dengan perkhidmatan yang disediakan oleh sebuah Stesen TV satelit berbayar di negara ini.

Beliau melahirkan rasa kecewanya dengan perkhidmatan tv satelit berbayar yang disediakan oleh syarikat itu. Beliau berkata, sebagai pelanggan dia betul kecewa dengan syarikat itu dengan memberi contoh, beliau yang melanggan pakej filem (Movie Package) kos langgananya hampir RM100 sebulan tetapi apa yang beliau dapat hanyalah filem yang sama ditayang dan diulang tayang setiap bulan.

Beliau hanya mahu dikenali dengan nama, Kamil betul-betul kecewa dengan tindakan stesen tv tersebut. Katanya tidak berbaloi jika beliau membayar untuk melihat cerita yang sama setiap bulan, dia merasa seolah dirinya telah ditipu oleh syarikat tersebut bahkan beliau juga mendakwa bukan dia seorang sahaja yang merasa tertipu tetapi ramai pelanggan stesen tv tersebut merasa ditipu oleh syarikat tersebut.

Beliau juga menggesa kerajaan mengambil tindakan tegas ke atas syarikat tersebut. Beliau juga berharap syarikat tersebut tidak dilindungi oleh 'kuasa veto' yang diberikan kerajaan terhadapnya. Katanya lagi sebagai pengguna mereka berhak mendapat hak mereka.

Bayangkanlah, ramai pengguna di mana pengguna itu adalah rakyat Malaysia dan sebagai Kerajaan hendaklah bertanggungjawab menyelesaikan permasalahan ini tambahan pula ia melibatkan permasalahan rakyat, sampai bila rakyat mahu terus dizalimi sebegini rupa.

No comments: