Hulurkan Sumbangan

Saturday, September 13, 2008

Tabung Pembelaan Datuk Ahmad Ismail







Cadangan Blogger ManSaari:

Seorang wira sejati tetap menampilkan watak wira biarpun dihukum. Digantung tiga tahun bukan membawa maksud dihukum mati. Pendiriannya tetap teguh. Suaranya tetap lantang. Melayunya tetap tulen. Dia tetap waris seorang wira jagat. Tidak tergugat pendirian. Anak jantan jati. Biarlah dihukum tetapi tetap dijulang sebagai salah seorang wirawan Melayu 2008.

Jika Datuk Ahmad Ismail didakwa atas akta hasutan maka kita berdoa agar dia akan dibela oleh anak Melayu. Dan seluruh umat Melayu yang sedar kepentingan maruah Melayu patut kutip RM1.00 untuk 'tabung bela' Datuk Ahmad Ismail. Bukan dia tidak mampu dan tidak mempunyai wang untuk membela dirinya, dia memang mampu tetapi RM 1.00 untuk sokong seorang wira Melayu, setidak-tidaknya berupaya mempamerkan kebangkitan orang Melayu yang 'jantan-jantan'. "Umno Bukit Bendera" buka tabung. Cari kaedah mudah untuk orang ramai menabung. Hanya RM1.00 daripada seorang umat melayu untuk seorang umat melayu yang menjadi wira ketika kita dihantui kekoroan. Pasti boleh. Melayu Boleh.{http://mansaari.blogspot.com/2008/09/wira-jagat.html}

KOMEN BESUTLONIH.COM

Cadangan Penubuhan Tabung Pembelaan Datuk Ahmad Ismail sekiranya beliau dikenakan tindakan di bawah akta hasutan yang dicadangkan rakan blogger penulis iaitu Saudara ManSaari
adalah satu cadangan yang baik dan bangsa Melayu khasnya yang berada di dalam UMNO hendaklah sama membantu bangsa kita yang dipijak oleh bangsa kita sendiri ini.

Betul, mungkin Datuk Ahmad Ismail mempunyai kewangan yang cukup untuk menghadapi tuduhan itu tetapi sebagai bangsa Melayu kita hendaklah membantu bangsa kita yang diboleh dianggap 'Wira Jagat" ini. Tunjukan semangat kemalayuan yang utuh bagi membela bangsa kita sendiri.

Sekiranya Raja Petra Kamaruddin penulis blog Malaysia Today dapat dibela dan dibantu oleh bangsa kita kenapa tidak Datuk Ahmad Ismail seorang wira melayu yang berani menegakkan kebenaran yang dizalimi oleh bangsa sendiri.

Sudah sampai masanya, Melayu membela bangsanya sendiri, kita sudah tidak boleh berharap kepada ketua kita yang tidak boleh berbuat apa-apa selain mengikut telunjuk kaum lain sepertimana Yahudi yang mencorakkan politik di Amerika.

Mungkin pada hari ini, giliran Datuk Ahmad Ismail dizalimi, mungkin pada masa-masa yanga akan datang giliran kita pula akan dizalimi oleh bangsa sendiri. Marilah kita sama-sama hantarkan bangsa yang memijak bangsa kita sendiri ke neraka.

No comments: