Hulurkan Sumbangan

Saturday, September 27, 2008

Pakatan P.A.N atau Pakatan 2A







"Peralihan Kuasa" satu ungkapan yang begitu popular sejak akhir-akhir ini ia turut menghiasi bual bicara rakyat Malaysia mengenai "Peralihan Kuasa" yang pada mulanya diumumkan akan diadakan pada Jun 2010, kemudianya diberitakan pula "Peralihan Kuasa" mungkin berlaku lebih awal. Sementara itu, Calon Presiden UMNO YBM Tengku Razaleigh Hamzah menyifatkan tindakan "peralihan kuasa" tersebut adalah tindakan budak-budak dan ia menjadikan negara ini sebagai "Banana Republic" atau "Republik Pisang" yang bermaksud satu sindiran terhadap negara yang korup dan tidak bertamadun.

Mungkin ada yang meramalkan "Peralihan Kuasa" akan berlaku pada Mac 2009 ataupun beberapa bulan daripada tarikh itu. Soalnya adakah perkara ini akan berlaku? Adakah kita masih mempercayai Presiden AAB yang sebelum ini telah menangguhkan Pemilihan Agung UMNO dari beberapa bulan yang lalu kepada Disember ini dan kemudianya ditangguhkan lagi sehingga Mac 2009. Adakah dijamin tiada sebarang penangguhan lagi selepas ini?. Bagi penulis, sekali seseorang itu berbohong kepada penulis, penulis tidak akan mempercayainya selama-selamanya.

Mungkinkan Mac 2009 Hasil Pakatan Abdullah-Najib? (P.A.N)?

Penulis percaya ada yang melihat penangguhan ini berupa hasil pakatan Abdullah-Najib, namun menurut maklumat yang penulis perolehi daripada sumber-sumber yang boleh dipercayai mengatakan Najib adalah orang yang paling menentang penangguhan tersebut namun setelah manipulasi media yang telah dikuasai oleh individu-individu pro Abdullah menyebabkan orang menyangka beliau bersetuju dengan penangguhan tersebut.

Adakah akan ada Pakatan Abdullah-Anwar (Pakatan 2A)?

Sepertimana yang kita tahu dulu, ada satu Perjanjian Sulit yang dikenali sebagai Perjanjian Passport di antara Abdullah dengan Anwar dan oleh perjanjian tersebut turut didalangi oleh Khairy Jamaluddin. Mengikut maklumat yang penulis perolehi, Abdullah dengan Anwar ada membuat satu lagi 'perjanjian sulit' namun sukar dipastikan samaada perjanjian sulit tersebut untuk apa? Adakah untuk menyelamatkan kedudukan Abdullah ataupun kemasukkan semula Anwar Ibrahim ke dalam UMNO?

Persoalan itu masih belum dapat dijawab penulis kerana penulis sedang menunggu maklumat-maklumat yang berikutnya yang bakal disampaikan oleh beberapa informer yang memberikan maklumat pada penulis dan sering menjejaki kemana sahaja kedua-dua pemimpin ini pergi.

Insya-Allah sekiranya penulis mendapat maklumat terbaru, penulis akan dedahkanya dengan secepat mungkin. Akhir kalam, hentikan tangguh-menangguh ia tidak digalakkan di dalam Islam.

No comments: